12 oktober 2009

Bra början på veckan!



Min lediga dag var tänkt att bli en skön måndag, med besök hos nagelbyggaren och frisören! Går upp tidigt för att vara hos Therese på Professionails kl 8.00. Tar bilen och parkerar på Mobilia, för att slippa leta plats och betala dyr p-avgift på Dalaplan. En timme senare går jag nöjd tillbaka till bilen och ser någon konstig gul remsa rullad runt vindrutetorkaren. Vad är det här för skitreklam, tänker jag och drar loss pappersbiten. Ser då att det är en p-bot på 500 spänn! Vafan! Tydligen får man inte parkera där mellan kl 24.00-09.00, då där inte är någon aktivitet! Går genast och kollar skylten, och minsann, de hade rätt, typiskt! :) Bara att bita i det sura äpplet och betala! Min första p-bot någonsin! Sen var det iväg till frisören, där jag fick en lite mörkare hårfärg, blev väldigt nöjd. Och det bästa av allt, jag slapp betala, då jag nästa vecka ska gå som modell för deras salong! Så trots allt "tjänade" jag lite pengar på den här dagen!

P.s vi blev bjudna på god "fleskesteg" igår hos mina föräldrar!

Inga kommentarer: